عصر زنان

موتورسواری نخستین بانوی ایرانی در مرتفع ترین جاده موتورسواری جهان

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از نخستین بانوی ایرانی که طی ۱۶ روز مرتفع ترین جاده های جهان را با موتورسیکلت پیمود، تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش عصر زنان به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این مراسم روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار و در آن از “نیلوفر رویتوند” که به نمایندگی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور هندوستان سفر کرده بود، تجلیل و قدردانی شد.

 

نیلوفر رویتوند

 

جاده‌های موتور سواری اوملینگلا با ۵ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع، کاردونگلا با بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر و چانگلا با ارتفاع حدود ۵ هزار و ۴۰۰ متر از جمله مسیرهای سفر بانوی موتور سوار ایرانی در جاده های صعب العبور و مرتفع هند بود.

بانوی موتورسوار

رانندگی در مسیر له به جامو و کشمیر که به جاده مرگ هندوستان معروف است، سفر به لداخ و کشمیر و عبور از له، نوبرا، پانگونگ، لامایورو، دراس، کارگیل، سونامارگ، سریناگار و…، از دیگر برنامه های سفر “نیلوفر روئیتوند” بود.

یکی از سخت‌ترین مسیرهای آفرودی هند مسیر نوبرا به پنگونگ با ۷۰ درصد آفرود که این بانوی ایرانی موفق شد از آن با موفقیت عبور کند.

بانوی موتورسوار

به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط نظامی جاده اوملینگلا، تنها مردم هند و افراد دارای گذرنامه هندی اجازه ورود به آن را دارند. اغلب جهانگردانی که موفق به رانندگی در این جاده شده‌اند یا به صورت غیرقانونی و از طریق جاده‌های بیراهه وارد این منطقه شده‌اند.

تعداد توریست‌هایی که از طریق سفارت کشورشان موفق به گرفتن مجوز ورود به این جاده شدند نیز بسیار محدود است. اما این بانوی ایرانی به عنوان نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و با هماهنگی های صورت گرفته و اخذ مجوز های لازم، موفق شد نام خود را به عنوان نخستین بانوی ایرانی موتورسوار که موفق شده به این منطقه ویژه سفر کند، به ثبت رساند.


برچسب ها:,
تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری عصر زنان محفوظ است