عصر زنان

معرفی کتاب “وقتی زنان بخواهند”

الهام بخشی توصیه‌های یک صد زن سازنده هنرمند و کارآفرین در کتاب “وقتی زنان بخواهند”.

به گزارش عصر زنان، در کتاب وقتی زنان بخواهند، بیش از ۱۰۰ زن تاثیرگذار شرح می‌دهند که چگونه چنین روحیه خلاقی یافتند بر دشواری‌ها غلبه کردند و به جنبش جهانی کارآفرینی پیوستند و آن را توسعه دادند.

قسمتی از متن کتاب:
به عنوان یک زن به عنوان یک طراح با یک شغل غیر معمول و با عنوان یک آدم با ملاحظه و مهربان باید بگویم که معمولاً به همه چیز جواب مثبت می‌دهم. دوست دارم همه را راضی نگه دارم، حسابی کار کنم و همه خوش حال باشند. اما اگر زمانی طولانی این کار را ادامه بدهی می‌شکنی، چون یادت می‌رود که باید از خودت هم مراقبت کنی. تازگی‌ها یاد گرفته‌ام بگویم «نه»، اول به عنوان یک مادر، بعد هم به عنوان یک عضو با تجربه از جامعه طراحی. «نه» خیلی قدرت دارد. وقتی بتوانی بگویی «نه» ارزش پیدا می‌کنی. یاد گرفته‌ام که وقتی به بعضی از شغل‌ها و بعضی از جنبه‌های زندگیم می‌گویم «نه»، زندگیم متعادل‌تر می‌شود و حتی بعضی وقت‌ها زود پشت سرش پیشنهادهای ارزشمندتری به من می‌شود.

وقتی زنان بخواهند، بیش از یکصد تن از مستعدترین زنانی را که می‌شناختم شامل می‌شود این زنان از غول‌های رسانه ای و خانه‌های مد مادر و دختر تا شاعران و نقاشان الهام بخش نمونه هایی درخشان از آن چیزی هستند که می‌توان با پشتکار و حمایت یکدیگر به آن نائل شد.

ماجرای هر زن با دیگری فرق دارد، اما پیام آنها یکسان است. آنها بر دشمنی‌ها غلبه کرده‌اند، مسیری طولانی را به تنهایی طی کرده‌اند و قدرت کار در کنار همدیگر را فرا گرفته‌اند تا به اهدافشان برسند. در بسیاری موارد الهام بخش یکدیگر بوده‌اند و الگوی نسل آتی. هر کدام از این زن‌ها الهام بخش کسی برای پیگیری شور و اشتیاق خود است، اما مجموع آنها نیرویی انکار ناشدنی را تشکیل می‌دهند.

در عصر زنان به شما مطالعه این کتاب را پیشنهاد می کنیم؛ “وقتی زنان بخواهند” نوشته گریس بانی و ترجمه روان الهه علوی.


برچسب ها:
تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری عصر زنان محفوظ است