عصر زنان

افزایش رانندگان خواب آلود در تاکسی های اینترنتی!

شعار بسیاری از شرکت های تاکسی آنلاین، پایین ترین قیمت، ایمن ترین سفر و سریع ترین زمان ممکن رسیدن به مقصد است.

به گزارش عصر زنان، حتما شما که از تاکسی های اینترنتی به منظور عبور و مرور در شهر استفاده می کنید، به کرات با رانندگان خواب آلود مواجه شده اید.

امنیت سفر در بهره گیری از چنین تاکسی هایی در این گونه مواقع تقریبا صفر است.
تصور کنید شما با راننده خواب آلوده‌ای همسفر گشته اید که هر ثانیه چشمانش تا مرز بسته شدن پیش می رود و چندباره تلاش می کند خود را از تله خواب نجات دهد. شما نیز به عنوان مسافر در صندلی عقب چشم از چشم راننده برنمی دارید و در فکر راهکاری هستید تا قبل از اینکه جانتان در خطر بیشتری قرار گیرد، بتوانید اوضاع راننده را مدیریت کنید.

« آقا لطفا رادیو را روشن کنید. ببخشید آقای راننده شما خواب آلوده هستید. لطفا بزنید کنار و آبی به سرورویتان بزنید» و حتی گاهی ممکن است به سرتان بزند نیمه راه پیاده شوید و با وسیله دیگری به مقصد برسید که البته با قفل بودن بزرگراه ها و ترافیک خودروها امری محال به نظر می رسد.

رانندگی در دسته مشاغل خدماتی قرار می گیرد که در سال های اخیر به دلایل گوناگون رونق بیشتری یافته اند. با فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی های حوزه ارتباطات، شمار زیادی از افراد به استخدام شرکت های حمل و نقل اینترنتی درآمده اند.

شعار بسیاری از شرکت های تاکسی آنلاین، پایین ترین قیمت، ایمن ترین سفر و سریع ترین زمان ممکن رسیدن به مقصد است.

به یقین یک رانندگی خوب حاصل تجربه، مهارت و هوشیاری راننده است، در حالیکه بسیاری از رانندگان تاکسی های اینترنتی کم سن و سال و کم تجربه هستند و برخی دیگر از آنها در کنار شغل اصلی در حالی رانندگی می کنند که کیف دستی شان از اداره در کنارشان روی ترمز دستی جاخوش کرده و با تلفن همراه مشغول سروسامان دادن امورشان هستند.

با عنایت به اینکه خواب آلودگی ناشی از کمبود خواب عمدتا با خستگی، سردرد و کاهش سطح هوشیاری فرد همراه است ، از بزرگ ترین عوامل حوادث و تصادفات است.

از مهم ترین علل خواب آلودگی رانندگان زمان کاری نامنظم و طولانی آنها می باشد ، درحالیکه بدن هر فرد نیاز دارد تا روزانه بین ۶تا ۸ساعت خواب را تجربه کند.

به هرحال خواب آلوده بودن و خستگی راننده باعث می شود تا جان خود و مسافرانش را به خطر بیاندازد.

حتی اگر در این میان به سیستم های هشداردهنده هم دلخوش کنیم و بگوییم تاکسی های اینترنتی مجهز به آن شوند، ولیکن چنین تجهیزاتی نمی تواند جایگزین خواب و استراحت رانندگان شود.

در گپ و گفت با رانندگان اپلیکیشن های اینترنتی آنها اذعان می کنند، با گرانی های نفس گیر این روزها و شیب تند سقوط ارزش پول، جور نبودن دخل و خرج و بالا بودن نرخ قطعات یدکی خودرو به منظور افزایش درآمد چاره ای جز ساعات طولانی کار نداریم و این، گاه برای برخی از رانندگان به ۲۰ساعت یا بیشتر نیز می رسد.

– مهدیه ملک شیخی تحلیلگر مسائل اجتماعی


برچسب ها:, , , , ,
تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری عصر زنان محفوظ است